Jednota v Kostomlatech nad Labem má otevřeno nonstop, v noci si zákazník nakoupí sám. Jednota chce v tomto režimu i další prodejny, třeba na sídlišti v Nymburce
KOSTOMLATY NAD LABEM – Nestihli jste si nakoupit? Nebo vás v noci přepadl hlad? Zajeďte do Kostomlat. Prodejna Jednoty má nyní otevřeno 24 hodin denně. Zákazníci tam nakupují bez obsluhy. Pokud se projekt osvědčí, plánuje Jednota otevřít v automatickém režimu další prodejny, třeba na nymburském sídlišti.
Pilotní projekt bezobslužné prodejny, navíc otevřené nonstop, začal fungovat v Kostomlatech nad Labem. „Zatím jsme v testovacím režimu. Oficiální otevření bezobslužné prodejny bude v pátek 1. března v 10 hodin. Teď ladíme systém a zjišťujeme případné nedostatky. I přesto, že jsme novinku oficiálně nepředstavili a ani zatím neinzerovali, už ji v noci využilo dvanáct zákazníků, což je pro nás překvapení,” říká předseda družstva Jednota Nymburk Vladimír Procházka.
Prodejna v Kostomlatech nad Labem je a bude v běžné pracovní době plně obsluhovaná, teprve se zavírací dobou, což je v pondělí až čtvrtek v 17 hodin, v pátek v 17:30 a v sobotu a v neděli v 11 hodin, se překlápí do automatického nákupního režimu. Ten funguje až do druhého dne, do doby běžných otevíracích hodin. Zákazník si může v době, kdy má prodejna “zavřeno” nakoupit sám. „Samozřejmě, že bezobslužný režim má úrčitá omezení. Není k dispozici obsluhovaný pult, takže si deset deka šunky v noci zákazník sám nenakrájí. Nefunguje výkup lahví a za nákup je možná platba jen bankovní kartou. Hotovostí zaplatit nelze. Jinak je vše, včetně cen, stejné jako během dne,” vysvětluje předseda Procházka.
Celý systém je postaven na spolupráci družstva Jednota s bankou ČSOB a společností MasterCard. Pro vstup do prodejny je nutné mít chytrý mobilní telefon a v něm nainstalovanou aplikaci DoKapsy. Skener u vstupu ověří identitu občana a následně zákazníka pustí dovnitř a následně ven, prostřednictvím aplikace probíhá i samotná platba za nákup. Uživatel nemusí mít účet přímo u ČSOB, bankovní aplikace spolupracuje se všemi registrovanými bankovními domy, stejně tak platební karta může být vydána jakýmkoli poskytovatelem. Díky této aplikaci není zákazník anonymní. V případě krádeže, nebo poničení prodejny, či jiného chování, které není v souladu s dobrými mravy, může Policie banku požádat o poskytnutí identity občana.
„Prodejna je napojena na online monitoring bezpečností agentury. Kromě řešení problematických zákazníků, je také pracovník agentury připraven okamžitě pomoci, pokud si zákazník neví rady. Přímo uvnitř prodejny je zařižení, které slouží pro komunikaci s dispečinkem – s konkrétní osobou. Může se stát, že se zákazníkovi vybije mobil a systém by ho pak nepustil z prodejny, nebo neví, jak zaplatit, a to vše lze okamžitě řešit pomocí komunikátoru na prodejně,” vysvětluje Vladimír Procházka, předseda družstva Jednota.
Dnes v Kostomlatech, přístě v Nymburce
Sámoška v Kostomlatech nad Labem se stala průkopníkem v novém způsobu nakupování z několika důvodů. V nedávně době prošla rekonstrukcí vnitřních prostor a implementace nových technologií byla jednodušší. Navíc je nedaleko Nymburka a zároveň plánuje vedení obce proměnit lokalitu kolem prodejny v moderně pojaté centrum obce. „Pokud se tento nápad osvědčí, máme už seznam dalších prodejen, kde bychom chtěli tento bezobslužný nákup zákazníkům nabídnout. Rozhodně bychom se chtěli zaměřit na jednu z prodejen na sídlišti v Nymburce. Není to krok k propouštění zaměstnanců, ti budou stále na prodejnách v běžné otevírací době. Chceme zákazníkům nabídnout novou službu a doufáme, že si ji oblíbí,” uzavírá předseda největší obchodní organizace na Nymbursku Vladimír Procházka.
Josef Podolák
Poslední komentáře