Libická spojka má zrychlit trať Praha – Hradec Králové. Vlaky se vyhnou Velkému Oseku rychlostí 160 km/h
PRAHA/LIBICE NAD CIDLINOU – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) představila poprvé detailnější plány, jak chce zrychlit jeden z vytížených úseků tratě podél pravého břehu Labe mezi Kolínem a Poděbrady. Nejzásadnější akcí kromě zrychlení stávajícího úseku je vybudování nové Libické spojky. Ta má zkrátit jídní dobu mezi Prahou a Hradcem Králové, vlaky díky ní opustí zajížďku přes Velký Osek. Informace přinesl server www.zdopravy.cz
Tři různé verze Libické spojky SŽDC zveřejnila v materiálu, který poslala do takzvaného zjišťovacího řízení. V jeho průběhu mají úřady zjistit, zda budou detailněji posuzovat vliv stavby na životní prostředí.
Libická spojka je v návrhu vedena ve třech verzích. V první se počítá s jednou kolejí jižně od D11 pro směr z Chlumce nad Cidlinou na Nymburk, druhou kolejí severně od D11 pro směr z Nymburku do Chlumce. Odbočné výhybky v obvodu Libice nad Cidlinou do kolejí Libické spojky jsou navrženy pro rychlost 140 a 120 km/h, ve směru Kolín – Poděbrady je v obou kolejích navržena rychlost 160 km/h.
Ve druhé variantě vedou obě koleje nové spojky severně od D11, rozplet tratí v obvodu Libice nad Cidlinou je umístěn co nejblíže k obvodu Kanín. Kolej ve směru z Nymburku do Chlumce je vedena přesmykem přes obě traťové koleje z/do Kolína. Délka kolejí je zhruba 2,4 km. Stejně dlouhá je i třetí varianta (v nákresu jako v.4) vedená také severně od D11, kdy kolej ve směru z Nymburku do Chlumce nad Cidlinou je vedena přesmykem přes jednu traťovou kolej ve směru z Kolína do Nymburku. V prostoru celé dnešní stanice Libice nad Cidlionou je navržen tříkolejný svazek. Navrhovaná rychlost ve všech hlavních směrech je 160 km/h bez propadů rychlosti. Současně má dojít i ke zrušení některých přejezdů. Zpracovatelé studie variantu 1 nedoporučují kvůli koridorům pro zvěř.
Návrh současně počítá s tím, že stávající železniční smyčka z Velkého Oseka na trať do Hradce Králové, která umožňuje bezúvraťový provoz spojení Praha – Hradec Králové, skončí. Trasa mezi Prahou a Hradcem Králové novou spojkou zkrátí o 4,5 kilometru.
Podle návrhu projektu má mezi Kolínem a Poděbrady dojít ke zvýšení rychlosti na 160 kilometrů v hodině a modernizaci zastávek a stanic. Až dosud je maximem na této trati rychlost 120 kilometrů v hodině. SŽDC podle materiálu počítá s výrazným nárůstem dopravy, u nákladních vlaků o třetinu.
SŽDC nedávno poslala úřadům k posouzení i chystanou modernizaci další části pravobřežní trati v úseku mezi Lysou nad Labem a Nymburkem. Žádost ale stáhla kvůli odstranění některých chyb.
SŽDC přitom současně vypsala i zakázku na aktualizaci studie proveditelnosti, která řeší modernizaci celé pravobřežní tratě. Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše bude další projektová příprava záviset právě na výsledku aktualizace studie proveditelnosti.
Zdroj: www.zdopravy.cz
Myslím,že existují nějaké normy ohledně otřesů z vibrací.Tato měření provádí specializované firmy.Jiste SZDS tato měření provedla při průjezdu vlaku ve spolupráci s obecním úřadem.Pokud ne,měli by si to občané vyžádat.
Myslím,že existují nějaké normy ohledně otřesů z vibrací.Tato měření provádí specializované firmy.Jiste SZDS tato měření provedla při průjezdu vlaku ve spolupráci s obecním úřadem.Pokud ne,měli by si to občané vyžádat.
Vidím paralelu s Mnichovem 1938 – “O nás, bez nás”. Kdo se ptal obyvatel Libice nad Cidlinou? Hluk se nadměrně zvýší a otřesy, které jsou cítit při projíždění vlakové soupravy, zajisté taky. Libice je obklíčena hlukem…dálnice, přivaděč k dálnici a železnice.
Tak to se máme v Libici na co těšit. Už nyní je zde nadměrný hluk (železnice, dálnice), teď když přidají kolej a nákladní doprava se zvýší o třetinu, už se tady nedá bydlet.
Někdo z SŽDS by se asi měl dojet podívat do Libice nad Cidlinou, kde právě probíhá výstavba nových nástupišť. Předpokládám, že je nějaká norma, která uvádí jak velká má být vzdálenost od podlahy vlaku k nástupišti.
V Libici je to odhadem tak 30 cm, což asi nebude správně.