Od středy 6. dubna bude do podzimu uzavřen nadjezd přes železnici na Boleslavské třídě v Nymburce. Chodci omezeně projdou, auta musí po obchvatu
NYMBURK – Komplikace v dopravě v Nymburce pokračují. Další nezbytnou akcí je oprava nadjezdu přes železniční trať na Boleslavské třídě. Most je v havarijním stavu a minimálně do října po něm auta neprojedou. Chodci se musí spokojit s provizorní lávkou.
Že je nadjezd u ŽOSky v Nymburce ve špatném stavu, se ví dlouho. Středočeský kraj jeho kompletní opravu plánoval už před pěti lety. Stejně tak už zhruba v té době Kraj hovořil o nutnosti opravy Kamenného mostu přes Labe. Vše ale zkomplikovaly problémy při výstavbě dvou kruhových objezdů v centru města. V těchto dnech už stavební firma ČNES dokončuje opravy první křižovatky u nemocnice, nekvalitně postavené firmou MaGe. Tím se vázané termírny rekonstrukcí dopravních tepen v Nymburce posunuly. Nyní je na řadě nadjezd na Boleslavské a pak se dočká “Kameňák,” tedy železobetový most přes Labe.
Podle Petry Kučerové, mluvčí Krajské správy a údržby silnic, se nadjezd pro silniční dopravu uzavře ve středu 6. dubna. „Most bude uzavřený pro dopravu, chodci budou moci využívat lávku pro pěší během celé doby výstavby. Mostní svršek a vybavení mostu jsou již za hranicí životnosti, musíme tedy kompletně vyměnit izolace, vozovky, chodníky, římsy, zábradlí, mostní závěry a sanovat nosné konstrukce. Součástí opravy je i výměna přilehlých schodišť,” vyjmenovává Petra Kučerová.
Celková rekonstrukce je rozvržena až do jara příštího roku, ale s tím, že automobilový provoz by se na most měl vrátit na podzim. „Dobu výstavby plánujeme na 9 měsíců od zahájení s tím, že do konce letošní stavební sezóny most zprovozníme a po zimní technologické přestávce budou probíhat už jen dokončovací práce,” říká mluvčí Krajské správy a údržby silnic Petra Kučerová.
Řidiči se po dobu opravy musí obrnit trpělivostí a počítat s více najetými kilometry. Objízdná trasa totiž logicky povede po obchvatu Nymburka. „Chybí mi západní obchvat Nymburka. Denně dojíždím do práce ze Sadské do Mladé Boleslavi a to znamená o 30 kilometrů delší cestu. Při dnešní ceně pohonných hmot to není úplně sranda,” konstatoval Pavel Koníček.
Stavba je spolufinancovaná z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury a náklady na ni činí přes 40 miliónů korun. Zhotovitelem je sdružení firem Chládek a Tintěra Pardubice + Starmosty.
Josef Podolák
Poslední komentáře