Toyota Beat festival vyhrála kapela HiHead, zaskakující Wasabi porazila o jediný hlas. Na dobrou věc dali návštěvníci festivalu přes 150 tisíc korun
KOLÍN – Vítězstvím mladé kolínské kapely pojmenované HiHead skončil letošní již čtrnáctý ročník Toyota Beat Festivalu odehrávající se poslední květnovou sobotu v amfiteátru kolínského Kmochova ostrova. Na první místo skupinu vyneslo 815 hlasů poslaných prostřednictvím SMS fanouškovských zpráv, druhá, také kolínská hudební parta, Wasabi obdržela o pouhý jediný hlas méně.
Wasabi původně vůbec soutěžit neměli, ale skupina 13 PM z důvodu onemocnění zpěvačky, byla nucena svoji účast zrušit dva dny před konáním festivalu. „Wasabi měli hrát původně ve stanu, oslovili jsme je se soutěží a oni ji za dvacet minut potvrdili,“ chválili pořadatelé. Na třetím místě se umístila parta z Chlumce nad Cidlinou kombinující metal s dechy říkající si Morte Forte s 327 hlasy, nepopulární čtvrté místo obsadil projekt Honzy Darebného Ksanax & the Spicy Lords u jehož jména svítilo na ledkové obrazovce číslo 205, v cirkusových kostýmech muziku s nádechem psychedelie a pod názvem Comedy & Beat hrající trojice dostala 118 hlasů a alternativa party Srdcovice zkoušející v Kutné Hoře zaujala 16 fanoušků.
Vítězové obdrželi od automobilky, která dala festivalu jméno, šek na padesát tisíc korun určených na natočení desky.
Už v půl druhé odpoledne svými fanoušky zaplnil amfiteátr písničkář Pokáč, na kterého přišly především děti v doprovodu rodičů a společně vystáli frontu na merch i podpisy a společná fota a pak se bavili u všech jeho hitů nejen pro nejmenší. Ohromný posun předvedli vítězové minulého ročníku KluciZND kteří zaujali perfektním výkonem a pódiovou prezentací, stejně tak laureáti předminulého festivalu, kapela eNDee, která dorazila v podobě regulérního bandu a s čerstvou již třetí deskou pojmenovanou Ama. Závěr dvanáctihodinového maratónu obstaraly hudební sety Vaša Patejdla a tvrdé kapely Support Lesbiens, první s kapelou, vokalistkou a sedící za klávesami rozezpíval fanoušky hity kapely Elán, druzí předvedli energický rock s anglickými texty.
Kromě hudby na přítomné čekala výstava automobilů, živý jukebox, pro děti malování na obličej, výroba placek, airbrush i nafukovací atrakce a soutěže. „Přehlídku navštívily téměř čtyři tisíce lidí a na charitativní účely se na vstupném vybralo sto padesát pět tisíc korun. Tento výtěžek Toyota rozdělila mezi kolínský nadační fond Nevzdáme to na pořízení speciální tabulky s piktogramy pro ulehčení komunikace mezi dětmi s těžkým autismem a rodině Bártů na pořízení přídavného pohonu pro invalidní vozík jejich dcery Kateřiny,“ shrnul Tomáš Paroubek, manažer kolínského závodu Toyota odpovědný za bezpečnost práce a vnější vztahy.
Zdeněk Hejduk
Poslední komentáře