Více vlaků na Prahu, autobusy na Boží Dar i o víkendu a jízdné pro děti zdarma. O tom jedná vedení Milovic
MILOVICE – Veřejná doprava v Milovicích je hojně obyvateli využívána a v podstatě dobře natrasovaná. Má ale mezery v časech a některá místa, jako například Boží Dar, nejsou o víkendu dosažitelná. To chce starosta města Milan Pour změnit. Už o tom jednal na Kraji i s dopravci.
Sedmnáctitisícové Milovice nemají vlastní systém Městské hromadné dopravy. Jako většina měst v regionu jsou součástí většího celku – Pražské intergrované dopravy (ROPID), respektive Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK). Pokud chce vedení města vyslyšet přání obyvatel a zajistit nové autobusové spoje, musí vyjednávat s organizátory dopravy a také s tím, kdo to celé objednává a v důsledku platí a to je Kraj. „Několika stovkám lidí, kteří bydlí v lokalitě Boží Dar, se pochopitelně nelíbí, že o víkendu k nim nejezdí žádný autobus. To se musí změnit a už o tom jednáme s ROPIDem. Další podnět od občanů je přímá autobusová linka Milovice – Praha, o které budeme také jednat a k mému překvapení mnoho lidí využívá při cestě do Prahy jako přestupní místo Benátky nad Jizerou. Takže budeme řešit i lepší návaznost autobusových spojů právě z Benátek do Milovic a zpět,” říká starosta Milovic Milan Pour.
Děti a studenti autobusem zdarma
Radnice chce pomoct lidem v současné ekonomicky nepříznivé situaci zavedením bezplatného jízdného pro děti a studenty. Mělo by se jednat prozatím o autobusovou dopravu na území města. „Už jsme dali impuls na patřičné instituce, abychom se bavili v reálných číslech, na kolik by nás to vyšlo. Tu úlevu by samozřejmě někdo musel zaplatit a v tuto chvíli by to muselo být město Milovice, pokud by nám s tím nemohl pomoct Kraj,” vysvětluje starosta Pour a dodává, že v Milovicích je v současné době na dva tisíce školáků.
Milovice mají komfortní napojení vlakem do centra Prahy. Nejedná se sice o rychlíkové spoje, ty jezdily z Milovic naposledy do Moskvy za éry sovětské militantní “pomoci,” ale dvoupatrový CityElefant jezdí každou půlhodinu. Podle starosty Poura by ve špičkách mohly jezdit dokonce častěji. Správa železnic překvapivě souhlasí s větším zahuštěním spojů Milovice – Praha, ovšem až po ukončení modernizace trati Praha – Lysá nad Labem a to by mělo být za dva roky.
Samotnou kapitolou v dopravním napojení Milovic je plánovaná Všejanská spojka o které se mluví třicet let. Vzhledem k tomu, že ministerstvo dopravy stále s touto myšlenkou pracuje a potvrdilo zájem rychlou železniční trasu Praha – Milovice – Mladá Boleslav vybudovat, mohli by se Milovičtí dočkat rychlíkových spojů a také zastávky Boží Dar. Ostatně vybudování této trati slíbovaly vlády Václava Klause a následně Miloše Zemana německému Volkswagenu opakovaně.
Josef Podolák
Poslední komentáře